האם שתלים דנטליים יכולים להידבק

musestudios.co.il  > רפואת שיניים קוסמטית >  האם שתלים דנטליים יכולים להידבק
0 Comments

ש: אני יודע שיש שתלים בפה שלי, ואני עדיין לא משתמש בהם. האם השתלת שיניים יכולה להיות מדבקת? ת: לפי ה-ADA, "אין ראיות חותכות תומכות בהנחה שהעברת פתוגנים, כולל נגיף הכשל החיסוני האנושי, חיידקים ו-HIV, יכולה לעבור מגוף האדם לחומר מושתל או לאתר הניתוח". העברת פתוגן הנישאת בשתל מוגבלת לחולים עם מצבים רפואיים מערכתיים מסוימים.

עם זאת, עליך להיות זהיר בעת צחצוח שיניים, שימוש במי פה או שטיפת הפה במים. בעוד שמחלות הקשורות להשתלת שיניים יכולות להתרחש, הן נדירות יחסית. אם מתרחשות בעיות כלשהן לאחר הניתוח, רופא השיניים שלך צריך לטפל באזור הפגוע ו/או השן. (חולים צריכים גם לראות את רופא השיניים הקבוע שלהם באופן קבוע.)

ש: כיצד אוכל לשמור על בריאות הפה שלי לאחר ניתוח שיניים?

ש: האם יש דיאטה ספציפית שאתה צריך לעקוב אחרי ניתוח שיניים? ת: רופא השיניים שלך יבקש ממך לפעול לפי הנחיות תזונתיות ספציפיות לאחר הניתוח. הקפידו לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע.

יש להימנע מאלכוהול, קפאין, סיגריות וניקוטין עד שלושה שבועות לאחר הניתוח. ייתכן שתתבקש גם להימנע ממזונות רכים וממזונות מתוקים כגון מיצים לאותה תקופה. בנוסף, תתבקשו לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים כשאתם אוכלים או שותים. כאמצעי זהירות לאחר הניתוח, רופא השיניים או עוזרי השיניים שלך ידריכו אותך בדרך הנכונה לצחצח שיניים ולמרוח חוט דנטלי, ועשויים לכוון אותך לצחצח את החניכיים לאחר אכילה או שתייה של מזון או משקה מסוים.

ש: לאחר השתלת שיניים, האם עלי ללבוש ריטיינר?

ש: האם עדיף לבצע מספר עקירות והחלפת תותבות חלקיות במקום לבצע מספר שתלים לתמיכה בשאר השיניים (במיוחד השיניים הקדמיות)? ת: אנו ממליצים על עקירה והחלפה של השיניים או השיניים והחלפתן בשתלים. החלפת שיניים בתותבות מסורתיות תוביל בסופו של דבר לאובדן שיניים אלא אם כן הוחלפו השיניים הניתנות לשחזור בשתלים. אם אינך יכול להרשות לעצמך להחליף את כל השיניים הטבעיות שלך בשתלים, שיניים תותבות מסורתיות יכולות לעזור לך מאוד.

על המטופלים להתייעץ עם רופא השיניים שלהם בשלב התכנון שלאחר הניתוח לגבי היתרונות והמגבלות של טיפול השתלה. רופא השיניים יקבע את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר שיאפשרו לכל מטופל להגיע לתוצאות ארוכות הטווח בהן המטופלים רוצים – ומגיעים – להגיע.

במצבים מסוימים, ייתכן שהחלפת שיניים בשתלים לא תהיה האפשרות הטובה ביותר. לדוגמה, אם יהיה צורך להסיר שיניים לצורך מיקום נכון של שתלים, מטופלים עדיין יכולים להיות זכאים לגשר קבוע. עם זאת, חולים עם עצם לא מספקת להשתלת שיניים בדרך כלל נכנסים לקטגוריה אחרת.

ש: מהן האלטרנטיבות להשתלות שיניים?

ש: האם יש בעיות בהתקנת שיניים עם קיסמים?

ת: כמו בכל הליך כירורגי, השתלת שיניים עלולה לגרום לסיכונים. קיסמים אינם בטוחים כמו שתלים, ואתה עלול להרגיש "קפיצה" קלה בעת הסרת השן. קיסמים עשויים גם להשתחרר עם הזמן.

לפתרון הנתמך בשתל, למטופלים שלנו הושתלו שיניים בהצלחה בטכניקות כירורגיות סטנדרטיות. לגבי הסיכונים, לא מצאנו הבדל בסיכון בין שתלים לקיסמים. כפי שניתן לראות, אנו משתמשים בקיסמים רק עבור מטופלים הזקוקים לפתרון זמני להחלפת שן מרוקבת או שבורה.

ש: האם ניתן להחליף מספר שיניים בו-זמנית באמצעות שתלים?

ש: מהן השתלות שיניים ואיזה בעיות אני עלול להיתקל לאחר שחלק מהאנשים יעברו השתלות שיניים?

ש: מהם היתרונות והחסרונות של סוגים שונים של השתלות שיניים?

ת: אם המטופלים אינם מועמדים להשתלת שיניים, הפתרון הטוב ביותר עשוי להיות גשר שיניים נשלף. אפשרות זו תאפשר לכם להשיג תפקוד יציב, מראה אסתטי מעולה ותפקוד לעיסה רגיל.

אחרת, הזיהום יכול להתפשט לשיניים אחרות ואף להיכנס לזרם הדם, ולגרום לאלח דם. אם אתה חושד בזיהום, פנה מיד לרופא השיניים שלך לבדיקה ובמידת הצורך, התחל בטיפול.

הדבר הראשון שהם עושים הוא לעשות צילום רנטגן של השתל הפגוע. הם יכולים גם לחקור בעדינות את הרקמה סביב אתר ההשתלה כדי להעריך את מידת הזיהום. הם יכולים להעריך את מידת הזיהום והדלקת על ידי בדיקה קפדנית של הרקמה המקיפה את השתל.

זה יאפשר לרופא השיניים שלך לבדוק את השתל הדנטלי שלך עבור סימנים של דלקת מוקדמת וזיהום

כך שתוכל לנקוט בפעולה מיידית אם אתה מבחין במשהו. אם אתה חושד שהשתל נגוע, אנא פנה מיד לרופא השיניים שלך על מנת שניתן יהיה להתחיל טיפול מתאים בהקדם האפשרי. לאחר הערכת הזיהום, רופא השיניים יגבש את תוכנית הטיפול הטובה ביותר כדי למזער את הסיכון לכשל בשתל.

כמו בכל ניתוח, טיפול נאות לאחר השרשה הוא המפתח למניעת זיהום ולהבטחת הצלחת ההליך. בכל פעולה, אפילו הקטנה ביותר, תמיד קיים סיכון לזיהום. אם סבלת מזיהום לאחר ניתוח השתלת שיניים, הדבר עלול לסכן את הטיפול כולו.

זיהומים יכולים לגרום לריפוי איטי וירוד

שלא לדבר על בעיות פוטנציאליות בהיצמדות השתל לרקמת הפה. זיהומים נגרמים בדרך כלל על ידי חיידקים. חיידקים אלו יכולים להצטבר זמן קצר או שנים לאחר ניתוח השתלת שיניים, ולהוביל בסופו של דבר לאובדן עצם ולכשל בשתל. בדומה למחלת חניכיים, אחת הבעיות במחלה זו היא שלרוב היא אינה גורמת לכאב, ולכן לרוב המטופל אינו יודע שהשתל נדבק.

בשנה הראשונה לאחר ההשתלה

גם ניתוח השתלת עצם יכול לגרום לתסמינים, ולכן על רופא השיניים לחסל את כל הגורמים הפוטנציאליים לזיהום ודלקת. לזיהומים חמורים יותר של שתלים, כאשר אובדן עצם ברור יותר, ייתכן שיידרש ניתוח בשילוב ניקוי מכני, חיטוי ואנטיביוטיקה של השתל. ניתן להשתמש במגוון אמצעים לטיפול יעיל בזיהום הגורם לפרי-אימפלנטיטיס, במיוחד אם מאובחן מוקדם.

אם יש לך מצבי לב מסוימים או שתלים אורטופדיים

הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה לפני הניתוח כדי למנוע זיהום. במקרים מסוימים, ייתכן שתידרש השתלת עצם קטנה בלבד, אותה ניתן לבצע במקביל לניתוח ההשתלה. עם זאת, אם כבר התרחש נזק לעצם, ייתכן שיהיה עליך לפנות למומחה לקבלת עזרה התערבותית. ייתכן שיהיה צורך להסיר את השתל, להילחם בזיהום באנטיביוטיקה, להמתין להחלמת האזור ולאחר מכן להחליף את השתל.

למרות שרוב השתלים קלים להתקנה, עלולים להתרחש סיבוכים נדירים כגון זיהום. החדשות הטובות הן שהסיכון לזיהום לאחר ניתוח השתלת שיניים נמוך יחסית, ואם המטופל הולך לרופא השיניים לאחר אות אזהרה, ניתן לרפא את הזיהום בקלות.

על פי מחקר זה

זיהום לאחר ניתוח לאחר התקנת השתלים יכול להשפיע על עד 2.4% מהשתלים. עם זאת, אחוז נמוך זה יכול להטעות מכיוון שסיבוך זה משפיע על כמעט 10% מהחולים כאשר נחשב הגבול העליון של 95% CI. סיבוך זה חשוב מכיוון שהטיפולים בהם נעשה שימוש לרוב אינם יעילים ושני שליש מהשתלים הנגועים נכשלים, ברוב המקרים לפני העמסת התותב.

אם לא מטופל

אובדן עצם מתקדם וזיהום עלולים לגרום לכשל בשתל. לעיתים, שתלים דנטליים עלולים להזדהם, ולגרום לדלקת של הרקמה הרכה סביב השתל ולאובדן עצם. זה נובע בדרך כלל ממצב הנקרא פרי-אימפלנטיטיס. למרות שתלי שיניים נדירים, הם עלולים להינזק אם רקמת החניכיים סביב השתל נגועה.
למידע נוסף בתחום של השתלת שיניים בהרדמה מלאה יש לבקר באתר dental-clinics.co.il

זיהום של השתל יכול להוביל לאובדן עצם ובסופו של דבר להרס של השתל

שתל נגוע עלול להוביל למחלות מערכתיות שעלולות לפגוע בלב ובאיברים אחרים בגוף. זיהום יכול להתרחש מיד לאחר ההשתלה או מספר חודשים לאחר ההליך. המצב יכול להיות חמור, אך אין זה אומר בהכרח שתאבד את השתל.

הבעיה במצב זה היא שהוא משפיע על העצמות סביב השתל הדנטלי הנגוע. אם אתם מודאגים ממצבו של שתל כלשהו, כדאי להזמין כאן בהקדם האפשרי בדיקה אצל ד"ר נוויד רחמני. במנהטן. מחלות חניכיים וניתוחי שתלים.

ד"ר רחמני ינסה גם להעריך האם הדלקת עלולה להיגרם מבעיות אחרות, כמו צמנטיטיס, שבהן גורמים לזיהום גופים זרים. לזיהומים בינוניים, ד"ר רחמני עשוי להמליץ על אנטיביוטיקה.

כאשר הזיהום מתפשט מהחניכיים אל העצמות

הוא הורס את תמיכת הרקמה הקשה של השתל הדנטלי. אם לא מטופלים, דלקת רירית פרי-שתל תתפתח לדלקת פרי-שתל, המתאפיינת בזיהום של הרקמות הרכות והעצמות סביב השתל. זה בדרך כלל דומה למחלת חניכיים מכיוון שהיא משפיעה על החניכיים והעצמות סביב השתל.

זיהום בשתל דנטלי יכול להיכנס לזרם הדם ולהדביק אותו ולגרום לאלח דם. מצב זה יכול להתרחש ללא ידיעת המטופל ויכול להתפתח זמן קצר לאחר שיקום השתלת שיניים עם כתר או שנים רבות לאחר השתלת השתל.

לפיכך

זהו אחד הדברים הגרועים ביותר שחולה יכול לעשות לאחר הניתוח. כפי שצוין לעיל, יש להתייחס ברצינות לסיכון לזיהום גם לאחר שהלסת החלימה לחלוטין והשתלים התמזגו עם רקמות הפה. אובדן עצם מתוקן בדרך כלל עם השתלה, אך זה עדיין יכול להגביר את הסבירות לסיבוכים.

החומרה יכולה לנוע בין מחלת חניכיים קלה לעששת חמורה של שיניים ולסת

גורמים רבים עלולים לגרום לדלקת סביב השתל, אך העיקריים שבהם הם היגיינת פה לקויה או הרגלים רעים, כגון עישון, חריקת שיניים וחריקת שיניים. במקרה זה, פרי-אימפלנטיטיס וחריקת שיניים לא רצונית במהלך השינה (ברוקסיזם), נקע של שיניים עקב חוסר יישור או שליטה ירודה בשרירים (malocclusion) כאשר הלסת התחתונה סגורה לחלוטין וציפורניים וציפורניים. לִמְצוֹץ.

הטיפול בפרי-אימפלנטיטיס תלוי מאוד בטכנולוגיה

בהתאם לסוג השתל בו נעשה שימוש, מיקום השתל ומידת אובדן העצם. אף אחד משני ההליכים הפולשניים הללו לא בהכרח יפתור את הסיבה לזיהום חיידקי סביב השתל הפגום. במרכז הפריודונטולוגיה והשתלות של מקיני, אנו מעדיפים את פרוטוקול REPAIR, המשתמש בלייזרים כדי למקד חיידקים הגורמים לדלקת פרי-שתל מבלי להשפיע על יציבות השתל עצמו. השתלת שיניים נחשבת לשיטת טיפול בטוחה וצפויה עם אחוזי הישרדות והצלחה גבוהים. 2.302,30 עם זאת, זיהום לאחר ניתוח יכול להשפיע על תוצאות הטיפול ארוכות הטווח מכיוון שרק 50% מהשתל הטעון עומד בדרישות. על פי קריטריוני ההצלחה של Albrektsson et al. … 19 מחקר נוסף צריך להתמקד בקשר האפשרי בין זיהום לאחר ניתוח במהלך אוסאואינטגרציה לבין השכיחות של מחלות פרי-שתל לאחר העמסת תותבת.

 

דילוג לתוכן